Dornier Do 17 dio 3
Vojna oprema

U ranim večernjim satima, avioni iz III./KG 2 bili su usmjereni prema ciljevima oko Charlevillea. Preko mete, bombardere je dočekala jaka i precizna protivavionska vatra; šest članova posade je povrijeđeno - pilot jednog od Dorniera, Ofv. Csilla je istog dana umrla od zadobijenih povreda u poljskoj bolnici Luftwaffea. Jedan bombarder iz 7./KG 2 (Fw. Klöttchen) je oboren, a njegova posada zarobljena. Još dva, uključujući komandni avion 9./KG 2, oblt. Davids, bili su teško oštećeni i prinuđeni da prinudno slete na aerodrom Biblis. U oblasti Vouziersa, grupe I i II./KG 3 presreli su lovci Hawk C.75 iz GC II./2 i GC III./7 i Hurricanes iz 501. eskadrile RAF. Saveznički lovci oborili su tri bombardera Do 17 Z i oštetili još dva.

Jedinice Wehrmachta su 13. i 14. maja 1940. uz podršku Luftwaffea zauzele mostobrane s druge strane rijeke Meuse u oblasti Sedan. Do 17 Z posade KG 2 istakle su se u akciji dok su bombardovale francuske položaje izuzetnom preciznošću. Koncentrisana vatra Francuske protivvazdušne odbrane dovela je do gubitka jednog aviona 7./KG 2 i oštećenja još šest. Posade Do 17 Z iz KG 76 također su bile vrlo aktivne; šest bombardera je oštećeno zemljom.

Bombarderi Do 17 Z također su bili aktivni 15. maja 1940. Oko 8 grupa od oko 00 Dornier Do 40 Z iz I. i II./KG 17, u pratnji nekoliko dvomotornih Messerschmitt Bf 3 Cs iz III./ZG 110 , napadnut, napušten je u blizini Reimsa od strane uragana broj 26. eskadrile RAF-a. Meseršmitovi su odbili napad, oborili dva britanska lovca i izgubili dva svoja. Dok je pratnja bila zauzeta borbom protiv neprijatelja, bombardere su napali Uragani 1. eskadrile RAF-a. Britanci su oborili dva Do 501 Z, ali su sami izgubili dva aviona, koje su oborili protivavionski topnici sa palube.

Nešto prije 11:00, sedam To 17 Z od 8./KG 76 napadnuto je od strane 3. eskadrile RAF-a koja je patrolirala u blizini sa Namur Hurricanesima. Britanci su oborili jedan bombarder, izgubivši dva aviona. Jedan od njih su oborili palubni topnici njemačkih bombardera, a drugi je pripisan poručniku W. Joachim Münchebergu iz III./JG 26. U kasnim popodnevnim satima, 6./KG 3 je izgubio još jedan Do 17, oboren preko Luksemburg od strane savezničkih boraca. Glavne mete zračnih napada KG 2 tog dana bile su željezničke stanice i instalacije u oblasti Reimsa; tri bombardera su oborili lovci, a još dva su oštećena.

Probivši front kod Sedana, njemačka vojska je započela brzi marš do obale Lamanša. Primarna misija Do 17 sada je bila bombardovanje kolona u povlačenju i grupa savezničkih trupa koje su se koncentrisale na rubovima njemačkog koridora u pokušaju kontranapada. Dana 20. maja, oklopne snage Wehrmachta stigle su do obala kanala i odsjekle belgijsku vojsku, britanske ekspedicione snage i dio francuske vojske od ostalih snaga. 27. maja počela je evakuacija britanskih trupa iz Dunkerka. Luftwaffe se suočio s teškim zadatkom jer je područje Dunkerka bilo u dometu lovaca RAF-a baziranih na istoku Engleske. Rano ujutro Do 17 Z koji pripada KG 2 pojavio se iznad mete; Gefr se sjetio akcije. Helmut Heimann – radio operater u sastavu posade aviona U5+CL iz 3./KG 2:

27. maja poletjeli smo u 7:10 sa aerodroma Geinsheim na operativni let u području Dunkirk - Ostende - Zeebrugge sa zadatkom da zaustavimo povlačenje britanskih trupa iz Francuske. Nakon beskrajnog dolaska na odredište, našli smo se tamo na visini od 1500 m. Protuavionska artiljerija je pucala vrlo precizno. Malo smo ublažili redoslijed pojedinačnih tipki, počevši od lakih izbjegavanja kako bi strijelcima bilo teže ciljati. Desno smo stigli u skladište posljednjeg ključa, zbog čega smo se prozvali “Kugelfang” (hvatač metaka).

Odjednom sam ugledao dva borca ​​uperena direktno u nas. Odmah sam povikao: “Oprezno, dva borca ​​iza desno!” i pripremiti pištolj za pucanje. Peter Broich je smanjio gas kako bi smanjio udaljenost do auta ispred nas. Tako smo nas trojica uspjeli pucati na militante. Jedan od lovaca je napao sa neviđenim bijesom, uprkos našoj odbrambenoj vatri i kontinuiranoj protivavionskoj vatri, a zatim je preletio direktno iznad nas. Dok se reflektovao na nas uz usko okretanje, vidjeli smo njegove donje režnjeve, obojene u bijelo i crno.

Izveo je svoj drugi napad s desna na lijevo, pucajući na posljednji ključ u liniji. Kasnije nam je ponovo pokazao lukove na svojim krilima i odleteo sa svojim saborcem, koji ga je sve vreme pokrivao bez upuštanja u borbu. Više nije vidio posljedice svojih napada. Nakon uspješnog pogotka, morali smo ugasiti jedan od motora, isključiti se iz formacije i požuriti nazad.

Ispalili smo raketu iznad aerodroma Mosel-Trier i započeli manevar sletanja. Cijela jedrilica je tutnjala i ljuljala se u svim smjerovima, ali, uprkos samo jednom upaljenom motoru i gumama probušenim mecima, Peter je glatko stavio automobil na pojas. Naš hrabri Do 17 postigao je preko 300 pogodaka. Zbog detonacije oštećenih rezervoara kiseonika, nekoliko krhotina mi je ostalo u grudima, pa sam morao da odem u ambulantu u Triru.

Četiri ključna III./KG 17 Do 3 Z, koji su gađali rezervoare goriva zapadno od luke, bili su iznenađeni iznenadnim napadom Spitfire eskadrile. Bez zaklona za lov, bombarderi nisu imali šanse; u roku od nekoliko minuta, šest ih je oboreno. Istovremeno vraćajući se u bazu Do 17 Z iz II. i III./KG 2 napadnuti su od strane Spitfajer-a broj 65. eskadrile RAF-a. Britanski lovci oborili su tri bombardera Do 17 Z, a još tri su ozbiljno oštećena.