Kako voziti uzbrdo
Auto servisi

Vožnja po ravnom terenu ne opterećuje motor vašeg vozila, ali vožnja uz strme uzbrdice može preopteretiti motor. Međutim, postoji nekoliko metoda koje možete slijediti kako biste smanjili stres na vašem…

Vožnja po ravnom terenu ne opterećuje motor vašeg vozila, ali vožnja uz strme uzbrdice može preopteretiti motor. Međutim, postoji nekoliko trikova koje možete slijediti kako biste smanjili opterećenje motora i glatko se penjali uzbrdo uz održavanje relativno niskog broja okretaja.

Bilo da vaše vozilo ima ručni ili automatski mjenjač, ​​najbolje je imati na umu sljedeće savjete i tehnike vožnje dok pokušavate pregovarati uzbrdice i uspone.

Metoda 1 od 3: Vozite automatski auto na brdu

U poređenju sa vozilima sa ručnim menjačem, vozila sa automatskim menjačem lakše se penju uzbrdo. Mjenjač u automatskom automobilu će prirodno prebaciti nižu brzinu s nižim brojem okretaja u minuti kada dostignete određenu malu brzinu. Osim toga, postoje koraci koje možete poduzeti kako biste olakšali rukovanje motorom i mjenjačem vašeg vozila prilikom vožnje uzbrdo.

Korak 1: Koristite ispravne pogonske zupčanike. Kada vozite uzbrdo, koristite zupčanike D1, D2 ili D3 kako biste održali veće okretaje i dali svom automobilu više snage i brzinu uzbrdo.

• OprezO: Većina vozila sa automatskim menjačem ima najmanje D1 i D2 brzine, a neki modeli imaju i D3 brzine.

Metoda 2 od 3: Vožnja ručnim automobilom na brdu

Vožnja automobila s ručnim mjenjačem na uzbrdici malo se razlikuje od vožnje automobila s automatskim mjenjačem na uzbrdici. Za razliku od automatskog mjenjača, ručni mjenjač možete prebaciti u nižu brzinu za veće okretaje ako je potrebno.

Korak 1: Povećajte brzinu dok se približavate padini.. Pokušajte imati dovoljno zamaha naprijed da idete dijelom ili čak do kraja uzbrdo prije nego što pređete u nižu brzinu kako biste zadržali tu snagu.

U idealnom slučaju, trebali biste prilaziti strmini u četvrtoj ili petoj brzini, ubrzavajući automobil na oko 80 posto snage.

• Prevencija: Budite oprezni kada se penjete na brda i pazite da ne povećate brzinu. Budite svjesni svih oštrih skretanja na cesti i smanjite ubrzanje koje dajete automobilu dok mu se približavate. Ovo je posebno važno ako niste upoznati sa cestom kojom se vozite.

Korak 2: Prebacite u nižu brzinu ako je potrebno. Ako primijetite da vaš motor ima poteškoća s održavanjem trenutne brzine, prebacite u niži stupanj prijenosa.

Ovo bi trebalo da se poveća kada motor pređe u nižu brzinu, dodajući snagu vašem zamahu.

Na zaista strmim brdima, možda ćete morati uzastopno mijenjati nižu brzinu dok ne pronađete onaj koji automobilu daje zamah koji mu je potreban da se popne uz brdo.

Korak 3: Prebacite u viši stepen radi uštede goriva. Ako primijetite da vaš automobil povećava brzinu kada ide uzbrdo, prebacite u višu brzinu radi bolje potrošnje goriva.

Možda ćete to morati učiniti na brdima koja će se izravnati prije ponovnog penjanja.

Korak 4: Prebacite u niži stepen prenosa u uskim krivinama. Također možete prebaciti nižu brzinu ako naiđete na oštra skretanja dok se penjete na brdo.

Ovo vam omogućava da zadržite snagu i zamah u krivinama.

Metoda 3 od 3: Pokrenite i zaustavite ručni automobil na brdu

Penjanje uz padinu obično nije problem, osim ako ne morate stati u nekom trenutku uspona. Kada vozite uzbrdo u automobilu s ručnim mjenjačem, potrebna je određena vještina da biste pokrenuli i zaustavili automobil uzbrdo.

Možete koristiti nekoliko različitih opcija prilikom zaustavljanja ili pokretanja na strmini, uključujući korištenje ručne kočnice, metodu peta-prsti ili prebacivanje s držanja kvačila na ubrzavanje nakon što se kvačilo aktivira.

Korak 1: Start uzbrdo. Ako ste parkirali na brdu i trebate ponovo krenuti, slijedite ove korake da upalite automobil i nastavite vožnju.

Sa povučenom ručnom kočnicom, pritisnite papučicu kvačila i uključite prvu brzinu. Dajte automobilu malo gasa dok ne dostigne 1500 o/min i lagano otpustite pedalu kvačila dok ne počne da prelazi u brzinu.

Uvjerite se da je put slobodan dajući signal ako je potrebno i polako otpustite ručnu kočnicu dok dajte automobilu više gasa i potpuno otpustite papučicu kvačila.

Imajte na umu da količina plina koju trebate dati svom automobilu u velikoj mjeri ovisi o nagibu brda, s tim da strmije padine obično zahtijevaju da automobilu date više goriva.

• Oprez: Obavezno povucite ručnu kočnicu kada parkirate na padini.
  • Funkcije: Okrenite prednji točak dalje od ivičnjaka ako ste parkirani uzbrdo, i okrenite se prema ivičnjaku ako gledate nizbrdo. Dakle, automobil bi se trebao otkotrljati i zaustaviti na ivičnjaku ako se vaša ručna kočnica otpusti.

Poznavanje vožnje uzbrdo sa svojim vozilom može vas zaštititi, kao i spriječiti nepotrebno habanje motora i mjenjača vašeg vozila. Ako imate problema sa mjenjačem ili kvačilom vašeg vozila, možete zamoliti nekog od ovlaštenih mehaničara AvtoTachkija da popravi vaše vozilo umjesto vas.