Yamaha R1 Superbike
Testna vožnja MOTO

Postojala su dva razloga da ovaj put posjetite riječki hipodrom. Berto Kamlek je prvi put postavio ovaj komad asfalta, koji je popularan među slovenačkim motociklistima. Wayne Rainey, žao mi je, ali još jedna superbiciklistička utrka po lijepom vremenu i tvoj 15-godišnji rekord će ući u historiju. 1.28, 7 je vrijeme koje je postavio Berto Kamlek, trenutno naš najbrži vozač na Superbike Svjetskom prvenstvu (prošle godine je osvojio bod na Magny Coursu) i trostruki prvak Alpe-Adria šampionata i nacionalnog prvenstva. Berto skromno priznaje da mu do 1.28:6, što je Raineyjevo rekordno vrijeme, malo nedostaje. Samo jedna dobra utrka, jer se samo najbolje vrijeme na utrci smatra službenim rekordom.

Drugi razlog je bio njegov super motor Yamaha R1, na kojem se tako uspješno utrkuje.

Da, imali smo izuzetnu priliku sjesti i voziti pravi Yamaha R1 superbajk sposoban za 196 KS. na stražnjem kotaču (mjereno u Akrapoviću), što znači 210 do 220 KS. na radilici, a njegova težina ne prelazi 165 kilograma utvrđena pravilima superbike utrka!

Nije lako povjeriti novinaru da vozi ovako jedinstven trkački automobil, koji, uostalom, košta mnogo novca. No, Bert, kako ga kolege zovu, još jednom je dokazao svoju hrabrost i smireno mi objasnio, objašnjavajući posljednje upute za vožnju: „Vozi prvih nekoliko krugova sporije da upoznaš bicikl, pa pritiskaj gas koliko želiš . . “Dirnula me je njegova mirnoća dok sam sjedio na visokom sjedištu motocikla od 15 miliona tolara. Tip ima čelične živce!

Zeleno svjetlo na semaforu na ulazu u trkalište signaliziralo je da predstava može početi. Ukočenost dok se upuštate u nepoznatu avanturu brzo je prošla. Yamaha i ja smo nas sustigli kroz pola kruga, a iz "rupe" je četverocilindrični motor počeo pjevati punim glasom iz jedinog Akrapovičevog ispuha. Trkačka sjedala i pedale sa visokim sjedištima postepeno su dobijala na važnosti i opravdavala neugodnost sjedenja na motociklu. Što se brže kretao, manje je truda morao uložiti u putovanje, i sve je u trenu bilo na svom mjestu.

Da se radi o trkaćem automobilu koji nema veze s proizvodnim motociklom postalo je jasno pri svakoj promjeni gasa ili laganom kočenju. U ovome nema polovičnosti! Yamahu je teško kontrolirati tijekom "spore" vožnje, pri ubrzanju iz preniskih okretaja škripi od gađenja i ne ulijeva povjerenje, a ovjes djeluje prilično ukočeno.

Potpuno drugačije lice pojavljuje se kada dovoljno brzo uđete u zavoj i s pravom mješavinom nježnosti i agresije. Kad se motor okreće u rasponu srednjih okretaja, škripa se više ne čuje, a sve se pretvara u zapanjujuće brzo kretanje na trkaćoj stazi iznad groba, koje odjednom poprima potpuno drugačiji izgled. Svatko od vas koji ovo čitate i već ste se vozili na ovom trkalištu zna da doživljavanje staze s različitim biciklima može biti potpuno drugačije. Na hiljade aviona izgledaju kraće, a na šest stotina djetinjasto izgleda brisati uglove.

No, R1 otvara novu dimenziju superbiciklima. Dunlopove trkačke gume (Berto vozi na gumama od 16 inča poput utrke superbajkova) pružaju izvanredno prianjanje, a s vrhunskim Öhlins ovjesom ulijevaju ludo potpuno povjerenje u Yamahinu pouzdanost na punim nagibima. Zavoji trkačke staze postali su poput prekrasne snježne padine na kojoj sam uživao u "rezbarenju", a pomisao na gubitak vuče na padini se povukla, a osjetila su me mogla slobodno slijediti.

Na ovom biciklu je potvrđeno da se utrke pobjeđuju na zavojima, na ovom R1 Bertha vlada! No, istraživanje ove nove dimenzije tu ne završava. Sa kacigom zalijepljenom za rezervoar za gorivo i čvrsto zatvorenom iza aerodinamičkog oklopa, ubrzao sam punim gasom i u djeliću sekunde, kada se upalila crvena lampica upozorenja pored tahometra, zamahnuo sam prema dolje jednim kratkim pokretom lijeve noge . (tj. prijenos gore). Povukao me naprijed s takvom odlučnošću da mi je oduzeo dah. Kada R1 ubrzava punim gasom, lagano se podiže prema stražnjem kotaču i ravnice postaju vrlo kratke.

No, kako nitko ne bi razumio nedostatke, R1 uopće nije nervozna "zvijer" koja će poludjeti kada uplaši svih 196 "konja" u motoru. Snaga motora iznenađujuće neprestano raste duž jedne duge, jasno rastuće, stabilne krivulje kako se kazaljka tahometra penje na 16.000, što označava kraj mjerača. Tako motor trenutno reagira na ubrzanje i omogućava vozaču da sve misli i energiju usmjeri na idealnu liniju vožnje. S ove strane, proizvodnja R1 je teža za rukovanje, što zahtijeva veću preciznost i znanje od vozača ako želi skratiti sekunde.

Budući da je sve izgledalo užasno, kad se sljedeći zavoj približio brže, ja sam, naravno, u početku kočio punom snagom. Oh, kakva šteta! Nissinove trkačke kočnice stezale su takvom snagom da sam kočio prebrzo, predaleko prije zavoja. U krugovima koje sam ostavio do kraja, tako sam polako shvatio koliko daleko mogu ići. Naravno, s obzirom na kočnicu u glavi, koja mi nije dopuštala da se stalno smirim. "Ne u pijesku, ne u ogradi, sjedite na 70.000 eura, samo ne na podu ..."

Da sam razbio ovaj biser u koji je uloženo neprocjenjivo mnogo rada i znanja o trkaču i mehanici (oko 15 posto komponenti je serijskih, ostalo ručni rad), nikada sebi ne bih oprostio.

Što se tiče trkaćeg automobila Honda CBR 600 RR koji sam testirao prije nekoliko mjeseci, mogu reći da je ovo prava igračka koju ne bih želio prestati voziti, priznajem da sam mnogo umorniji od ove Yamahe. Bicikl je nevjerojatno dobar, ali potreban je isti vozač da pokaže što može. Ovo je jedini način za postizanje rekorda i pobjeda.

Pa, na kraju, osmijeh mi uopće nije htio sići s lica. Čak i nakon što sam rukavom obrisao mlijeko oko usta. Ponekad i mi učenici imamo sretan dan!