Testna vožnja MOTO

BMW je morao učiniti nešto s porastom enduro gomile srednjeg ranga. Odlučili su krenuti od nule i krenuli od nule. Okvir je nov, sada je napravljen od ekstrudiranih čeličnih profila umjesto čeličnih cijevi. Čvršća je i može izdržati veća opterećenja. Isto je i s klatnom, koje sada može izdržati veća opterećenja. Što se tiče dizajna, naravno da je izdaleka jasno da se radi o BMW -u, jer i veći i manji pokazuju blisku vezu sa linijama legendarnog R 1200 GS, koji je, naravno, i dalje vodeći brend ove marke. Položaj u vožnji i udobnost sjedala jednaki su onome što bismo očekivali od premium marke, kao i kvaliteta izrade i ugrađenih komponenti. Uz dodatnu naknadu, umjesto klasičnih senzora, bit će instaliran višenamjenski ekran u boji, bogat informacijama o putovanju i motociklu, a može biti i ekran navigacijskog sistema. Takođe prikazuje telefonske pozive kada je povezan putem Bluetootha i, što je najvažnije, lako se čita po kiši, magli ili sunčanom vremenu, te u jutarnjim i večernjim svjetlima.

U svim ovim okolnostima vrijeme u Španiji nam je dobro poslužilo. Motor, koji se proizvodi u Kini u modernoj fabrici Zongshen, takođe je potpuno nov. Oni su takođe dobavljači za Piaggio i Harley-Davidson. Srce oba motocikla je isto. Riječ je o linijskom dvocilindričnom motoru iste zapremine, iako je veći označen s 850, a manji s 750. Ovo je samo marketinški trik, ali zapravo je radna zapremina u oba slučaja 853 kubičnih centimetara radne zapremine. ... Klipnjače na glavnom vratilu pomaknute su za 90 stupnjeva, a interval paljenja pomaknut je za 270 i 450 stupnjeva, dajući motoru izrazit bas zvuk koji podsjeća na V2 motore. Osim što ovdje nema vibracija.

Ako su zapremine iste, onda se razlikuju po snazi. F 850 ​​GS je sposoban za 95 konjskih snaga, a F 750 GS je 70 konjskih snaga opterećen obrtnim momentom i linearnom isporukom snage, tako da je ovaj manji model za mene bio najveće iznenađenje. F 750 GS više nije ženski motocikl, već vrlo ozbiljan motocikl za dinamično skretanje u krivinama. Budući da je niži, svakako je odličan za one koji nemaju veliku kilometražu na biciklu i vole osjećaj sigurnosti kada nogama udarite o tlo. F 850 ​​GS je malo drugačiji. Ovo je više za ovu klasu, jer ima ogibljenje prilagođeno uslovima korišćenja, a ima i pogon.

BMW F 850 ​​GS u BMW F 750 GS

Čim sam vidio prve fotografije novog F 850 ​​GS, bilo mi je jasno da BMW želi da se kotira visoko na listi modernih enduro touring motocikala koji mogu prijeći i teže kilometre na asfaltiranim putevima. Takođe na jugu Španije, u Malagi, prvo sam pratio vodiča preko kaldrmisanih ruševina, gde smo nakon skoro 100 kilometara uživanja u toboganu iza uglova stigli do natopljenog enduro parka Andaluzije. Vjerovatno se ni jedan posto vlasnika ovog motocikla neće voziti u takvom blatu kao ja na njemu, ali sam otkrio da elektronika, koja uključuje odličnu šasiju i ovjes i Metzeler Karoo 3 gume sa grubim profilom, može učiniti mnogo. Iskoristio sam svoje iskustvo u enduru i motokrosu i bez problema vozio slalom. Prvo smo malo prošetali između gusto zbijenih čunjeva, pa smo prošli još jedan super-G, ako skijam, i u trećoj brzini i malo većoj brzini prošli smo još pet dugih zavoja. U enduro pro programu, elektronika je omogućila da se zadnji dio pomiče na kontroliran način, pomažući mi da nacrtam lijepo zaobljen trag iza zadnjeg točka. Ključ uspjeha u blatu je održavanje brzine tako da kotači ne udare u blato, a ono ide. Da, ovdje me GS ugodno iznenadio. Da je neko prije mnogo godina rekao da na motociklu teškom preko 80 kilograma trebam ići 200 kilometara na sat i potpuno prednjim kočenjem kroz prljavštinu, pitao bih ga za zdravlje. E, evo, povjerio sam se instruktorici, koja nije imala više od šezdeset stopa i prva je sebi pokazala da tako treba. Osećaj da ABS deluje na prednji par diskova i zapravo se zaustavlja kada je zadnji točak zaključan i deluje kao sidro koje bacite iza sebe, uverio me je da je BMW uradio mnogo istraživanja o biciklizmu, elektronici i ogibljenju. Tako da osjećam da je F 850 ​​GS napravio veliki korak naprijed u upotrebljivosti na terenu.

Nakon pauze za ručak, prešli smo sa Rally modela (opcija) na isti model, ali sa više guma za ceste. Staza nas je vodila niz prekrasan, krivudavi asfaltni put, gdje smo dobili dobar test kako se F 850 ​​GS snalazi pri malo većim brzinama. Takođe na putu je ergonomija vrhunska, sve je na svom mestu, okretno dugme gde tokom vožnje podešavam razne menije na velikom ekranu u boji i biram između pet programa vožnje (kiša, cesta, dinamika, enduro i enduro pro). Prva dva su standardna, ostali su uz nadoplatu. S ESA dugmetom za podešavanje ovjesa (samo na stražnjem ovjesu) to je još lakše. BMW je zaista učinio ove postavke lakim za korištenje, i na taj način zaslužuju veliki aplauz jer je sve sigurno i zaista jednostavno. Kada izađete na mokri kolnik, jednostavno prelazite na program za kišu i možete biti potpuno mirni, kontrola proklizavanja, ABS i isporuka snage su mekši i ultra-sigurni. Kada je ispod točkova dobar asfalt, jednostavno prelazite na Dynamic program, a bicikl dobro drži cestu i pouzdano prati zadatu liniju u skretanju. Pošto je obuvan sa nešto užim terenskim gumama, veoma je lak za vožnju. Prednji točak je prečnika 21 inč, a zadnji 17 i to definitivno pomaže u lakoći vožnje. Položaj za vožnju zahtijeva ravno i odlučno držanje i omogućava potpunu kontrolu. Pored gomile dodataka na probnoj vožnji, ugradili su i quickshifter ili brzi sistem za prebacivanje bez kvačila. Ne, ovo nikako nije mačić ili jaka nespretna kobila, već precizna, lagana i oštra ako želite dinamične vožnje. Može biti zgodan i za ležernije vožnje. U početku sam mislio da malo vjetrobransko staklo neće obaviti posao, ali se pokazalo da pruža dovoljnu zaštitu od vjetra za udobnu vožnju čak i pri 130 mph ili više. Pa, pri brzini od 160 kilometara na sat, ipak se morate malo nagnuti i nagnuti naprijed da struja zraka ne bude toliko zamorna. Ako me pitate ima li dovoljno snage, mogu reći da je sasvim dovoljno za dinamičnu vožnju, ali ovo nije superautomobil i ne želi ni biti. Međutim, na ruševinama će se lijepo umotati u leđa kada otvorite ručicu gasa, čak i pri brzinama većim od 100 mph.

Zapravo, na kraju testa sam imao pitanje, treba li mi R 1200 GS sada kada je F 850 ​​toliko napredovao u svakom pogledu? Pa ipak vjerujem da će veliki boksač ostati odličan šef. Za ozbiljna avanturistička putovanja vjerovatno bih prije odabrao F 850 ​​GS.

Ali gdje se može uklopiti najmanji pridošlica, F 750 GS? Kao što sam spomenuo u uvodu, radi se o motociklu koji je u prošlosti poprimio svojevrsni "imidž" ženskog motocikla ili, recimo, za početnike. Niži je i obuven gumama namijenjenim prvenstveno za asfalt. Odmah primjećujem da više nema mnogo zajedničkog sa starim modelom, već najpouzdanijom pozom za duga i brza okretanja, ali inače je jača, življa i nadasve muževna, da tako kažem. Kad uključite gas, nema sumnje da je motor namijenjen dječacima ili djevojčicama. Ovjes, skretanje i kočenje za jedan su stupanj viši od prethodnika i F 750 GS, zbog čega morate brzo skretati. Dok sam se vozio gradom i seoskim putem, nisam propustio dodatnu zaštitu od vjetra, ali za više autocesta ili ako bih izmjerio, recimo, oko dva metra, svakako bih razmislio o dodatnom štitu.

BMW F 850 ​​GS u BMW F 750 GS

Možda ću se dotaknuti još jedne važne promjene, odnosno rezervoara za gorivo koji se sada nalazi ispred, a ne iza sjedišta. Petnaest litara je dovoljno za većinu vozača, a nema sumnje da mi neće mnogo nedostajati ako za dve godine vidimo i verziju sa velikim rezervoarom za gorivo sa oznakom Adventure. Potrošnja goriva kreće se od 4,6 do 5 litara na 100 kilometara, što znači siguran domet od 260 do 300 kilometara. U svakom slučaju, novi motor je zvijezda oba motocikla, snažan je, ima dovoljno obrtnog momenta, dobro vuče i prije svega nije pohlepan i ne izaziva nikakve neugodne vibracije.

Ako ste jedan od onih koji su zadivljeni mogućnošću povezivanja automobila sa pametnim telefonom, novi BMW -i su prava igračka. Ova se tehnika koristi i u moto sportu, a na kraju, mi koji vozimo s njima dobijemo većinu njih.